Final Fantasy personage is model voor Louis Vuitton

Nieuw is het niet, verrassend evenmin. En toch blijft het opmerkelijk dat creatief brein Nicolas Ghesquiere (@nicolasghesquiere) kiest voor Lightening, het personage uit de Japanse videogame Final Fantasy, als nieuw model in de campagne van Louis Vuitton.

In tijden dat authenticiteit verfrissend werkt, grijpt een groot merk naar virtualiteit om origineel te zijn. Geslaagd of niet, anders doen dan anderen geeft een campagne een opgemerkte start.

Zie je op social media steeds meer successen uit het schijnbare niets opduiken die zich onderscheiden door hun pure echtheid uit te spelen, inclusief het verhaal áchter hun merk en hun gezicht, dan zoeken tegelijkertijd de gevestigde waarden ook naar een opvallende invulling van hun gooi naar blijvende bekendheid.

Kijk met diep respect naar de ongebreidelde opkomst van een Ellen Kegels, die de strijd aangaat met de grote jongens met niet meer dan een instagram account en fijn uitgesponnen facebookposts als marketingbudget. Of bewonder een Veronique Leysen, in dezelfde knitwear niche actief. Al doet die laatste nog heel wat meer, ze heeft eigen koffiezaken, organiseert pre-work party’s of ‘morning breakers’ zoals ze het zelf noemt en ze tovert bijtijds haar koffiebar om tot de onvervalst en onversneden Bar Marcel waar whiskey en sigaren het vertier bepalen. Social media en handig ingezette BV’s, in feite is het een aloud recept: je karretje hangen achter dat van een ander.

Maar het moet gezegd, deze drie overstijgen elk op hun manier ruimschoots het mak meesurfen op andermans succes. Het verheft het tot iets nieuws, creatief en zoals ik al zei, verfrissend. Ik ben fan. Al hoef ik niet meteen een nieuwe handtas van LV, en zolang de dames Kegels en Leysen niet met een mannencollectie komen, kan ik weinig komen doen in hun pop-up stores. Op Instagram blinken met hun laatste collectie zit er niet in, misschien moet ik bij Cafe Costume maar eens aankloppen.

 

Reality and fantasy become one : lightning a genuine heroine in the new @louisvuitton series 4 ad campaign

Een video die is geplaatst door ? (@nicolasghesquiere) op

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.